Ranking TOP 10: Najlepszy kwas Omega 3 2022

Kwasy omega 3 to jedne z najważniejszych związków, które powinny znaleźć się w codziennej diecie każdego człowieka. Wpływają na funkcjonowanie całego organizmu człowieka, dlatego tak niezwykle ważne jest ich dostarczanie wraz z pożywieniem i suplementowanie. Z naszego poradnika dowiesz się, jak wygląda ranking omega-3, czym są kwasy omega-3, jakie są objawy ich niedoboru oraz dlaczego są tak istotne. Zapraszamy do lektury. 

Kwasy Omega 3 – co to jest?

Kwasy omega-3 to wielonienasycone kwasy tłuszczowe. W swojej budowie zawierają więcej niż jedno podwójne wiązanie, stąd pochodzi ich nazwa. Od metylowego końca łańcucha rozpoczyna się podwójne wiązanie w kwasach omega-3. Do tych kwasów zaliczamy:

  • kwas dokozaheksaenowy (DHA);
  • kwas eikozapentaenowy (EPA);
  • kwas α-linolenowy (ALA).

Nasz ranking omega-3 jasno wskazuje, że kwasy te są niezwykle istotne dla zachowania zdrowia całego organizmu człowieka. Nie są syntetyzowane przez ludzki organizm, dlatego tak ważne jest ich dostarczanie do organizmu, dzięki czemu mogą uczestniczyć w przemianach enzymatycznych i wspierać cały organizm. To istotna substancja dla serca, mózgu, oczu, a także odporności. Niedobory omega 3 są powszechne w społeczeństwie, gdyż ich największe ilości znajdują się w tłustych rybach. Ich spożycie jest niewielkie, dlatego u wielu osób skuteczna i pomocna może okazać się suplementacja. W wielu badaniach jasno wskazuje się, że niedobory omega 3 przyczyniają się do występowania wielu chorób np. cukrzycą, otyłością, problemami endokrynologicznymi, nowotworami, alergią, miażdżycą, egzemą i ADHD u dzieci. Niedobory prowadzą również do chorób układu nerwowego np. depresji, schizofrenii czy zaburzeń pamięci. Dlatego tak ważne jest utrzymanie właściwego poziomu kwasu omega 3 w organizmie człowieka

Kwasy tłuszczowe Omega 3 – właściwości

Suplementacja kwasów omega 3 jest niezwykle ważna dla zachowania zdrowia i prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jakie są właściwości lecznicze omega 3? To przede wszystkim działanie przeciwzapalne i przeciwnowotworowe. Kwasy omega-3 są nieocenione w walce o zdrowie serca i całego układu krążenia. Obniżają poziom złego cholesterolu, a także zapobiegają miażdżycy i innym schorzeniom neurologicznym. Ich działanie jest nieocenione w regulowaniu stanu emocjonalnego. Wpływają na budowę neuronów, dzięki temu są pomocne w leczeniu i zapobieganiu depresji, nerwicy i innych schorzeń psychicznych. Dzięki przeciwzapalnemu działaniu poleca się również Omega 3 na stawy. Ich suplementacja pozwala na złagodzenie bólu, zwiększenie wytrzymałości kości, a także zniwelowanie sztywności, która jest charakterystyczna dla chorób reumatycznych. Polecane są w leczeniu osteoporozy, a także reumatoidalnego zapalenia stawów i chorób zwyrodnieniowych. Wielu lekarzy poleca kwasy omega 3 na stany zapalne, szczególnie te związane z układem kostno-stawowym. 

Kwasy omega – 3 świetnie wpływają na stan włosów, skóry i paznokci. Chronią przed ubytkami wody z naskórka, a także zapobiegają tworzeniu się zaskórników. Poleca się je w walce z trądzikiem, atopowym zapaleniem skóry i łuszczycą, a także czyrakami i odleżynami. Są idealnym suplementem wspierającym regenerację skóry np. po oparzeniach. Dodatkowo stymulują wzrost włosów i wzmacniają paznokcie, zmniejszając ich łamliwość i skłonność do rozdwajania się. Nie wiele osób wie, że działanie omega 3 sprzyja odchudzaniu, gdyż kwasy te niwelują problemy z nadmiernym łaknieniem. Ich przyjmowanie polecane jest dla wszystkich osób, które chcą wzmocnić odporność organizmu na wirusy i bakterie, a także są narażone na wystąpienie lub już chorują na astmę i alergię. Warto już dziś pomyśleć o suplementacji, a w wyborze odpowiedniego preparatu pomoże nasz ranking omega 3, który obfituje w popularne i skuteczne preparaty. 

Najlepsza Omega 3 ranking maj 2022

Omega 3, 6 a 9 – różnice

Właściwości kwasów omega 3 6 9
Właściwości kwasów omega 3 6 9

W sprzedaży znajdziemy różnorodne preparaty z kwasami omega 3 6 9. Zawierają odpowiedni stosunek omega 3 do omega 6. W diecie każdego człowieka powinny być obecne zarówno kwasy omega 3, jak i omega 6 i 9. Omega-9 produkowany jest przez ludzki organizm, znajdziemy go również w tranie i oliwie z oliwek. Omega 3 i 6 nie są produkowane przez organizm, dlatego konieczne jest ich dostarczanie wraz z pożywieniem. Omega 3 znajdziemy w tłustych rybach morskich, natomiast omega 6 w olejach roślinnych np. słonecznikowym. 

Omega 3 dla dzieci – kiedy i ile?

Suplementacja kwasów jest niezwykle istotna nie tylko u dzieci, które już przyszły na świat, ale również tych znajdujących się w brzuchu mamy. Każda kobieta powinna myśleć o suplementacji omega 3 w ciąży, gdyż kwasy te mają ogromny wpływ na rozwój mózgu, wzroku i płuc dziecka. Kiedy rodzi się dziecko, można wybrać omega 3 dla niemowlaka, choć wiele poradników mówi, że niemowlęta karmione piersią nie muszą przyjmować kwasów, tak samo, jak maluchy, które karmione są mlekiem modyfikowanym wzbogaconym o DHA. Karmiąc piersią, warto zadbać o przyjmowanie kwasów, tak, aby ich odpowiednia ilość trafiła do kobiecego mleka. Warto również zadbać o suplementacje kwasów u starszych dzieci, szczególnie tych z problemami z koncentracją, nauką i nadpobudliwością. Często słyszy się, że lekarze i farmaceuci polecają omega 3 dla dzieci na koncentrację, gdyż suplement ten świetnie wpływa na mózg i jego zdolności poznawcze. 

Ranking omega 3 wskazuje, które suplementy mogą być stosowane u maluchów. Dla młodszych dzieci warto wybrać omega 3 w płynie, natomiast starsze dzieci chętniej sięgną po kwasy omega 3 w kapsułkach. Zapotrzebowanie jest uzależnione od wieku i płci. Pamiętajmy, że dawkowanie powinno być zgodne z ulotką załączoną do opakowania. Najczęściej zaleca się, aby do 3. roku życia podawać kwasów omega 3 w ilościach około 150 mg do maksymalnie 200 mg dziennie, natomiast w kolejnych latach życia około 250 mg na dobę. 

Pamiętajmy, że dostarczanie kwasów omega 3 nie musi odbywać się jedynie poprzez podaż suplementów. Źródłem tych kwasów są: orzechy włoskie, a także oleje roślinne np. olej rzepakowy oraz tłuste ryby morskie. 

Najlepszy kwas Omega-3 dla dzieci ranking maj 2022

Wegańskie Omega 3 – występowanie

Osoby, które stosują dietę wegańską czy wegetariańską muszą wiedzieć, że są szczególnie narażone na niedobory kwasów omega-3. Związane jest to z ich największym występowaniem w pożywieniu, którego nie spożywa się na tych dietach. To tłuste ryby morskie. W takim wypadku warto spojrzeć na nasz ranking omega 3, który odpowie na pytanie, jaka jest najlepsza omega 3 na rynku. Pamiętajmy również, że dobrym źródłem kwasów omega-3 może być również: olej lniany, olej rzepakowy, olej z czarnuszki, olej z ostropestu, siemię lniane, nasiona lnu, nasiona konopi, a także nasiona chia. To wegetariańskie produkty bogate w kwasy omega 3. Co istotne, wiele osób poleca również omega 3 z alg. Okazuje się, że wskazane źródła roślinne omega 3 mogą być niewystarczające, dlatego zalecana jest suplementacja odpowiednim suplementem, przygotowanym specjalnie dla wegan.

Wegańskie suplementy z Omega 3

Wszystkie osoby, które stosują wegańską dietę, powinny pomyśleć o suplementacji kwasów omega 3. Ranking zawiera również preparaty pochodzenia roślinnego, dlatego każdy znajdzie odpowiedni suplement dla siebie. Pomimo iż większe ilości omega, zawarte są w rybach morskich, każda osoba, która przebywa na diecie wegańskiej, powinna suplementować kwasy i dostarczać je z pożywienia roślinnego. 

Semie lniane zawierające kwasy omega 3
Semie lniane zawierające kwasy omega 3

Jak długo stosować kwasy Omega 3?

Suplement omega 3 powinien być stosowany przynajmniej kilka miesięcy w roku, dzięki temu możliwe będzie jego odpowiednie przyswojenie i zapewnienie jak najlepszego poziomu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Co istotne, dobra omega 3 może być stosowana regularnie przez cały rok, gdyż nadmiar omega 3 jest możliwy jedynie w sytuacji długotrwałego przyjmowania wysokich dawek suplementu. Najczęściej objawia się biegunką. Wiele osób zastanawia się, jakie jest najlepiej przyswajalne omega 3. Zaglądając w nasz ranking omega 3 można sprawdzić, w jakie suplementy warto zainwestować, aby cieszyć się zdrowiem przez cały rok. Kiedy brać omega 3? Kiedy nie chcemy przyjmować ich cały rok, warto włączyć je do diety w okresie jesienno-zimowym lub spadku odporności. 

Kwasy omega 3 rano czy wieczorem? To kolejne pytanie, które często pojawia się w przypadku suplementu. Okazuje się, że pora przyjmowania jest bez znaczenia. Ważne, aby robić to w trakcie posiłków. Pamiętajmy, że dzienna dawka omega 3 powinna wynosić minimum 250 mg. 

Omega 3 a DHA oraz EPA

Orzechy włoskie zawierające kwasy omega 3
Orzechy włoskie zawierające kwasy omega 3

Preparaty omega 3 bez recepty w swoim składzie zawierają DHA (kwasy dekozakeksaenowe) i EPA (kwasy eikozapentaenowe). To składniki niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Dobra omega 3 to większa ilość DHA niż EPA. Przeglądając ranking omega 3, należy zwrócić uwagę na ilość związków z danym suplemencie.

DHA jest szczególnie ważne dla serca, mózg i oczu, natomiast EPA wykazuje silne działanie przeciwzapalne. Pamiętamy, że omega 3 dla sportowców będzie miało w swoim składzie dużo wyższe wartości kwasów niż inne oleje omega 3, związane jest to z dużo wyższym zapotrzebowaniem.

Nadmiar Omega 3 – objawy

Nadmiar omega 3 jest sytuacją spotykaną niezwykle rzadko. Przedawkowanie omega 3 jest praktycznie nie możliwe, o ile stosujemy się do zaleceń producenta w odniesieniu do suplementacji. Jak objawia się nadmiar omega 3? Najczęściej objawia się biegunką związaną ze spożyciem dużych ilości tłuszczów, a także rozrzedzeniem krwi, co może prowadzić do nadmiernego krwawienia w sytuacji urazu. Zatem przeciwskazania omega 3 to przede wszystkim osoby z zakrzepicą, dlatego nie zaleca się im przyjmowania tego suplementu. 

Objawy niedoboru Omega 3

Niedobory omega 3 są powszechne w społeczeństwie, gdyż rzadko spożywane są podstawowe źródła omega 3 takie jak: ryby czy oleje roślinne. Wśród objawów niedoborów należy wskazać:

Kapsułki z kwasem omega 3
Kapsułki z kwasem omega 3
  • stany zapalne w organizmie;
  • podwyższony poziom cholesterolu;
  • stany zapalne skóry, łuszczenie się i suchość;
  • łamliwość, suchość i szorstkość włosów;
  • łamliwość paznokci;
  • zmęczenie;
  • problemy ze snem;
  • brak koncentracji;
  • drażliwość;
  • nadpobudliwość u dzieci;
  • bóle kostno-stawowe.

W przypadku takich objawów warto postawić na najlepiej przyswajalne omega 3, które prezentuje nasz ranking omega 3.

Dawkowanie Omega 3

Zalety omega 3 sprawiają, że jest ono chętnie przyjmowane przez wiele osób. Kwasy omega — jakie wybrać? Najlepiej skorzystać z naszego rankingu, który jasno wskazuje jakie suplementy są godne uwagi. Dawkowanie każdego preparatu powinno być uzależnione od wskazań producenta znajdujących się na etykiecie produktowej. Zapotrzebowanie na omega 3 sprawia, że suplement ten powinien być przyjmowany zarówno przez dorosłych, jak i dzieci.

Olimp Gold Omega 3

Olimp Gold to omega 3 dla dorosłych. To olej rybi i dość dobry skład z wysoką ilością DHA i EPA, a także witaminą E. Suplement ten już od wielu lat cieszy się ogromną popularnością wśród klientów. 

Orzechy włoskie zawierające kwasy omega 3
Orzechy włoskie zawierające kwasy omega 3

Omega KFD

KFD to kolejny preparat, który cieszy się rosnącą popularnością. Związane jest to z wysoką zawartością DHA i EPA oraz naturalnego przeciwutleniacza, czyli witaminy E. Omega 3 w suplemencie KFD pochodzi głównie z oleju z ryb. 

Omega SFD

Firma SFD to omega 3 o dobrym składzie i wartościach EPA, DHA, a także witaminy E, która skutecznie chroni organizm przed stresem oksydacyjnym. Polecana jest dla wsparcia układu sercowo-naczyniowego oraz dla sportowców. 

Ostrovit Omega 3

Ostrovit zapewnia o wysokiej jakości użytych składników do wyprodukowania suplementu. To dobry skład, który przyczynia się do poprawy pracy mózgu, serca, a także usprawnia działanie naczyń krwionośnych. 

Möller’s Omega 3

Möller’s produkuje omega 3 zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. Wzbogacone są o witaminy D i E. Skutecznie wspierają pracę mózgu, oczu i serca. 

Wyróżnione i polecane omega 3 w 2022

Najczęściej zadawane pytania na temat omega-3:

Czym jest omega 3?

Omega 3 są to wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które wykazują działanie prozdrowotne. Ich spożywanie jest zalecane zarówno dzieciom, jak i dorosłym.

Na co pomaga Omega 3?

Kwasy omega 3 to suplement, który kompleksowo działa na cały organizm. Wspiera odporność, działa przeciwzapalnie, przeciwnowotworowo, a także wspomaga pracę mózgu, serca i oczu.

Które wybrać omega 3?

Wybierając omega 3, warto skorzystać z naszego rankingu, który zawiera sprawdzone produkty o odpowiednim składzie. Cieszą się ogromną popularnością wśród odbiorców, gdyż wykazują dużą skuteczność

Jaka jest zalecana dzienna dawka omega 3?

Dzienna dawka omega 3 powinna wynosić około 250 mg. Kiedy jednak zależy nam na leczniczym działaniu kwasów można pomyśleć o suplementacji na poziomie 2-4 gram dziennie.

Omega rano czy wieczorem?

Omega 3 to suplement, który może być stosowany zarówno rano, jak i wieczorem. Ważne jest jednak, aby przyjmować go podczas spożywania posiłku.

Jaki olej ma najwięcej kwasów omega 3?

Największe ilości kwasów omega 3 znajdują się w tłustych rybach morskich. Wśród olejów należy wskazać: olej rzepakowy, olej z czarnuszki, a także olej lniany.

Czy omega 3 działa na depresję?

Omega 3 to suplement, który pozytywnie oddziałuje na cały organizm, a szczególnie mózg. Dzięki temu jest pomocny w leczeniu szeregu zaburzeń psychicznych np. depresji, nerwicy, schizofrenii czy choroby Alzheimera.

Omega 3 na odchudzanie

Omega 3 działa kompleksowo na cały organizm, dlatego pozwala również na pozbycie się nadwagi czy otyłości. Związane jest to z regulowaniem apetytu i łaknienia.

Czy kwasy omega 3 działają na trądzik?

Badania nad kwasami omega 3 dowodzą, że działają one na wszelkie zmiany skórne, gdyż przyśpieszają regenerację skóry i zmniejszają stany zapalne. Wpływają również na upłynnienie łoju, dzięki temu możliwe jest szybsze pozbycie się problemów skórnych.

Dodaj opinie